Ehkki teoreetiliselt peaks lennufirmad odava nafta hinna peale käsi plaksutama, siis praktikas ei pruugi see sugugi nii olla, vahendab CNBC.
- Qatar Airwaysi tegevjuht Akbar Al Baker ei rõõmusta madala nafta hinna üle. Foto: EPA
Madal nafta hing muudab lennufirmade peamise kuluartikli – kütuse – küll odavamaks, kuid samal ajal ei tule see mõnede lennufirmade juhtide kinnitusel kasuks äriklassi lendudele.
Üks neist, kellele nafta hinna järsk langus rõõmu pole valmistanud, on Qatar Airwaysi tegevjuht Akbar Al Baker. „See vähendab äriklassi reise,“ nentis ta. „Ettevõtted pingutavad püksirihma ja on ka üldisem majandussurutis. Alati arvatakse, et odavamad kütuse hinnad ergutavad majandust, kuid tegelikult teevad need vastupidist.“
Paljuski naftaekspordist sõltuvas Kataris baseeruv Qatar Airways pole ainus, kellele odav nafta neil päevil tuska teeb. Sama meelt on ka Indoneesias tegutseva Garuda Indonesia tegevjuht Arif Wibowo.
Mitmed suurfirmad on nafta hinna languse tõttu oluliselt oma ridu harvendanud. Näiteks prantslaste naftaväljade teenuste pakkuja Schlumberger teatas 10 000 töökoha kaotamisest ja naftagigant BP lubas kärpida 4000 töökohta. Need on aga vaid mõned üksikud näited ning käesoleval aastal oodatakse veel paljude töökohtade kaotamist.
On aga veel üks põhjus, miks kivina kukkunud nafta hind ei tähenda lennufirmadele ilmtingimata kasvu kasumireal. Nimelt kaupleb nafta USA dollarites, mis tähendab, et paljude väljaspool USA turgu tegutsevate lennufirmade jaoks ei pruugi olla ka kütus oluliselt odavnenud, sest kohalikud valuutad on USA dollari vastu nõrgenenud.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.