• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 19.02.16, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirma juht: odav nafta pole meile hea

Ehkki teoreetiliselt peaks lennufirmad odava nafta hinna peale käsi plaksutama, siis praktikas ei pruugi see sugugi nii olla, vahendab CNBC.
Qatar Airwaysi tegevjuht Akbar Al Baker ei rõõmusta madala nafta hinna üle.
  • Qatar Airwaysi tegevjuht Akbar Al Baker ei rõõmusta madala nafta hinna üle. Foto: EPA
Madal nafta hing muudab lennufirmade peamise kuluartikli – kütuse – küll odavamaks, kuid samal ajal ei tule see mõnede lennufirmade juhtide kinnitusel kasuks äriklassi lendudele.
Üks neist, kellele nafta hinna järsk langus rõõmu pole valmistanud, on Qatar Airwaysi tegevjuht Akbar Al Baker. „See vähendab äriklassi reise,“ nentis ta. „Ettevõtted pingutavad püksirihma ja on ka üldisem majandussurutis. Alati arvatakse, et odavamad kütuse hinnad ergutavad majandust, kuid tegelikult teevad need vastupidist.“
Paljuski naftaekspordist sõltuvas Kataris baseeruv Qatar Airways pole ainus, kellele odav nafta neil päevil tuska teeb. Sama meelt on ka Indoneesias tegutseva Garuda Indonesia tegevjuht Arif Wibowo.
Mitmed suurfirmad on nafta hinna languse tõttu oluliselt oma ridu harvendanud. Näiteks prantslaste naftaväljade teenuste pakkuja Schlumberger teatas 10 000 töökoha kaotamisest ja naftagigant BP lubas kärpida 4000 töökohta. Need on aga vaid mõned üksikud näited ning käesoleval aastal oodatakse veel paljude töökohtade kaotamist.
On aga veel üks põhjus, miks kivina kukkunud nafta hind ei tähenda lennufirmadele ilmtingimata kasvu kasumireal. Nimelt kaupleb nafta USA dollarites, mis tähendab, et paljude väljaspool USA turgu tegutsevate lennufirmade jaoks ei pruugi olla ka kütus oluliselt odavnenud, sest kohalikud valuutad on USA dollari vastu nõrgenenud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 16:29
Kuidas muuta avatud kontor töötajasõbralikuks? Kuidas võimestada tiimi ja edastada keerulisi sõnumeid?
Kiiresti muutuvas ja ebakindlas maailmas vajavad organisatsioonide juhid ja tiimiliikmed pidevat enesetäiendamist. Tallinna Ülikool pakub lisaks mikrokraadidele juhtimist ja organisatsiooni arengut toetavaid tellimuskoolitusi, mida on võimalik kohandada vastavalt vajadusele. Koolitused on teaduspõhised ja praktilised. Uusi õpitud teadmisi ja oskusi on võimalik ettevõtte igapäevatöösse rakendada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele